JelitaSYAFIN ( JM0620001)

SYAFIN MANIK adalah syarikat yang berdaftar di bawah SSM diatas nama JELITA SYAFIN.

JelitaSYAFIN kepakaran di dalam menjahit manik & labuci, jahitan veil/layah, selendang & tudungchiffon 3 layer.

::MENAWARKAN HARGA BERPATUTAN MENGIKUT BAJET & KEHENDAK ANDA::

Sekiranya anda berminat untuk menempah @ mengikuti bengkel jahitan manik anjuran JelitaSYAFIN, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut.

12 Jun, 2010

BOONGA~BOONGA CHENTA

salam semua..kita cuci mata yg ini dulu k...design ni kite namakan BOONGA~BOONGA CHENTA sebab..kaler pink & roses.. memg peberett..suke sgt lah..kalu tgk baju corak bunga rose..memg x lepas nyer...ni lak baju customer kite dari Brunei..sonok sgt tatkala menyulam manik kat baju ni..sebab kain die x lembut..so kejer2 myulam brjalan lancar..ditambah dengan customer yang x byk kerenah..bajet & design pn tak kisah..so..amat mudah untuk menatarias baju ni mengikut kreativiti sndr..bile kite g antar by hand kat tuan badan..memg senyum panjang die..katenye x terfikir secantik ni..thanks akak..baju2 yang lain tgu yer akk..
♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

06 Jun, 2010

~LIELY~

Baju ni di hantar oleh pengantin bersama baju nikah nyer..siap pesan lagi tu..jgn jait lebih dr pgantin..hee takut org pndg pengapit jer..(kalu pengapit single kompem org pandang kn..pgantin dh berpunya..heee...Alhamdulillah..sweet jer tgk pgapit ms majlis knduri 06/06/2010..ape pn hari bersejarah pengantin..mesti lah pgantin cantik..dengan busana yg dikenakan..

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

LOLITA V.2

Ketika menerima panggilan dr salah seorang anak empunya baju..nun dari Ipoh, Perak..saya br jer sampai di LCCT..nk balik kg...k.zana menyatakan hasrat nya utk menghantar baju bonda beliau & nak design yg glamouresss gitu spt design LOLITA untuk dipakai pada majlis kenduri 06/06/2010 dan konvo adik nyer..rezeki jgn di tolak..hee..cuti2 pn..manik tetap x cuti..
bagi nampak kelainan..saya ubah sedikit design dr lolita..tapi x lari dr konsep..dlm masa 2 hari..nak jait..nak pos sblm saya balik..Alhamdulillah..ketika baju ni sampai di tgn bonda..K.zana menghantar sms katanya bonda beliau suke sgt2 dengan LOLITA V.2 ini...dan meminta alamat di sarawak..nak pos baju lagi katanya..Thanks K.zana & bonda..

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

SERI PENGANTIN

BAJU NIKAH RAJA SEHARI, DIHIASI MANIK & LABUCI,
DI SARUNG OLEH BUAH HATI HARMI, MEMANG CANTIK BERSERI SERI
Alhamdulillah..walaupun kesuntukan masa untuk menyiapkan busana nikah ini, syafinmanik dapat juga menyiapkan busana nikah Dayang..(kalau x siap..nangis ler dayang kan..hee)..masa majlis nikah saya x sempat nk naik ke kediaman dayang..(ade orang tua kat rumah) saya pn x sangka baju ni nak di pakai masa majlis nikah..bl kawan dtg bg tau dayang memang cantik pada hari bersejarah beliau..baju juga cantik dengan manik & labuci..saya mengaku jer..sebab memang dayang ni cantik orang nyer..pada mlm nyer..ade majlis berinai..saya berkesempatan ke majlis tersebut & diberitahu oleh ibu dayang..baju ni di pakai masa majlis nikah..ape pn..Selamat pengantin baru buat DAYANG & HARMI...

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

06 Mei, 2010

~Sweet Flora~

Salam..ni lagi koleksi syafinmanik..baju ni dtg nun dari utara smjg..tuan empunya meminta saya membuka manik yg dah ada kt bj masa di beli..kira ready made la ni..katanya manik yg sedia ada tak memenuhi citarasanya..so ikut jer la kn..empunya baju memberi kepercayaan kpd saya utk mencantikkan semula bajunya..so layan..sweet flora..

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

15 April, 2010

~ORANGE ROSES~

Alhamdulillah..baju2 yg urgent dah siap..so kita tgk2 dulu yg ade..untuk tempahan Hari raya aidilfitri..sape2 yang nk tempah boleh inform saya skrg okkk...
Ni baju customer syafinmanik..org sarawak..heee..mula2 akak ni tau saya jait manik..terus cr baju die yg terbaru tuk dihiasai dgn manik&labuci..akak srg ni memg x byk kereneh..bajet x kisah..design pn x kisah..tp katanya jgn sarat2 sgt..nti malu nk pakai..heee..ok kak ini sgt sesuai utk akak..

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

~KEKWA~

Sementara menyudahkan tempahan yang lain..kita cuci-cuci mata dahulu dengan kebaya bersulam yang diminta untuk dihiasi dengan kilauan manik & labuci sebagai penyeri. Baju ni ada lah baju salah seorang customer saya yang berbangsa Iban untuk di pakai pada hari Gawai nanti. Empunya baju x nak sarat2 sangat dengan manik..so ini lah hasil nyer..

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

06 April, 2010

~SWEET PINKY~

Ni lak baju tuan tanah..x tau la nk ckp ape..knapa bj tuan tanah yang x sempat jait???ni hasil keja kul 5.00pagi..kire pagi kenduri la..tdo 1jam..dah bangun..time ni kalu boleh satu hari tu 48 jam pn x pe..huhuuu..sian tuan tanah...

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

~LOLITA~

Ni baju my sis...nak melaram mase kenduri adik tempoh hari..di sebabkan kesuntukan masa..nk jait lebey2 dah x sempat..tp my sis nk gak design yg nampak glam c kit...ini lah hasilnyer dgn masa 1 hari...ade masa mkn..& tido..

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

~LINA CRUMBLES MUMBLES~

Salam..dah lama rasanya x mengupdate blog ni dengan design2 terbaru...bulan yg agak busy...so nk upload pn kn curi2 masa...kali ni tempahan dari PN Noor Mazlina..dari Shah Alam...orgnyer agak kecil molek jer..x penah jumpa..perbincangan tempahan hanya melalui telefon & sms..terus baju di pos..Kedua dua baju diminta dihiasi dengan crumble mumble gitu..memg sonok bila manik dijait pada baju ni sebab kedua duanya kain cotton..so amat mudah untuk saya menyiapkan baju2 ni..manik juga terletak dengan cantik apabila dijahit..setelah baju dipos semula kpd empunya...lega rasanya sms dari lina menyatakan baju dah sampai & LAWA!!!LAWA!!!...tq bebanyak kpd Lina sb sudi menerima sentuhan dari syafinmanik...

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

AWARD.......

WOW!!!!..dapat AWARD...
Terkedu seketika tatkala melihat award dari nenek a.k.a http://fiza848.blogspot.com
Award ni cantik sangat...sesekali terasa mcm Princess Diana pun ade...heeee
Terima kasih bebanyak..buat nenek sudi bagi award yang mahal & cantik..akan ku gantung sebagai tanda persahabatan kita...

♥ TERIMA KASIH, DATANG LAGI ♥

KELASJAHITAN MANIK & LABUCI

KELASJAHITAN MANIK & LABUCI
KELAS 4

KELAS JAHITAN MANIK & LABUCI

KELAS JAHITAN MANIK & LABUCI
KELAS 3

KELAS JAHITAN MANIK & LABUCI

KELAS JAHITAN MANIK & LABUCI
KELAS 2

KELAS JAHITAN MANIK & LABUCI

KELAS JAHITAN MANIK & LABUCI
KELAS 1

KELAS JAHITAN MANIK & LABUCI

JOM SERTAI KELAS JAHITAN ANJURAN SYAFIN MANIK

~BOLEH MENAMBAH PENDAPATAN SAMPINGAN UNTUK YANG BEKERJA & SURI RUMAH

~ANDA DAPAT MENJAHIT PADA BUSANA SENDIRI MENGIKUT KEHENDAK & KREATIVITI SENDIRI


SYARAT MENYERTAI KELAS

~DI ADAKAN UNTUK PERSEORANGAN ATAU KUMPULAN

~KUMPULAN SEKURANG KURANGNYA 3-10 ORANG

~PERCUMA SEKIRANYA ANDA MEMBAWA 5 ORANG KEATAS SECARA KUMPULAN UNTUK MENYERTAI KELAS INI.

~KELAS BOLEH DIADAKAN DI TEMPAT ANDA ATAU PERBINCANGAN TEMPAT UNTUK PERSETUJUAN BERSAMA

~PERALATAN JAHITAN & MANIK DISEDIAKAN~

BERMINAT HUBUNGI SYAFINMANIK OK!!!